Pomlad je tu

Marko Škerjanc
Julijske Alpe | Krn | normalka s pl. Kuhinja

Nadmorska višina začetka strnjene snežne odeje: 970 m

Vremenska napoved je obetala, da bo Krn tokrat "popustil" in omogočal prijazno smuko. In res je bilo tako!

S Srečkom se pripeljeva do Planine Kuhinja in med obuvanjem opazujeva Krn. Ta je precej slabo založen s snegom. Kljub temu glavni žleb na pogled seže precej nizko in nadejava se, da hoje do avta ne bo prav veliko.

Štartava ob 8.40. Sam se že namestim na smuči, ko Srečko razmišlja, da bi bilo pametneje že kar sedaj namestiti dile na hrbet, saj bova po vsej verjetnosti to počela že čez 50m. Cesta ima namreč zgolj zaplate snega. K sreči si premisli in vseeno tudi on stopi na smuči. Podlaga po cesti je precej boga, a vseeno brez snemanja smuči pridrajsava prav do flanke med Maselnikom in Velikim Stadorjem. Tam presedlava na dereze, saj je flanka v senci, sneg trd in napredovanje na tak način hitrejše. Dalo bi se sicer tudi na srenačih, a počasneje, saj ocenjujem, da bi bilo potrebnih nekaj akrobacij in previden korak. K sreči se ta del vzpenjava še v senci, sicer bi bilo že sedaj prekleto vroče. Točke Srečku, ki se je domislil za ta krog.

Na sedlu na okoli 1.750m presedlava nazaj na smuči. Tu na naju posije sonce. Sneg je na južnih flankah pod Škofičem že ojužen, ura pa ni niti 11. Nadaljujeva po dolini in se vzpneva na Vrh nad peski. Tudi tu je flanka že popustila oziroma je nekje že ojužena. Na smučeh se povzpneva na sam vrh (2.176m).

Spustiva se v smeri SZ proti Krnskemu jezeru. Na severni strani je grif, nikjer pa poledenelo. Smuka je konsistentna, ponekod srednja skorja, ki onemogoča povsem brezskrbno smučanje. Žal je za mehke Ibexe trd grif prevelik zalogaj. Po nekaj poskusih agresivnejše vožnje se odločim za plahi stil. Namesto v zavojih uživam v čudoviti kulisi.

Odsmučava do približno višine 1.700m, kjer si spet nadaneva pse in oddrajsava do Krniške škrbinice. Tam presedlava na dereze in se povzpneva na vrh Krna. Ob 15. uri začneva smučati z vrha. Ne le, da je flanka popustila. Že na samem vrhu je sneg ojužen. Nižje pa še posebej težak in moker in kar plazi. Snega je malo, zato je treba prav od vrha oprezati za skalnimi čermi...in bodečo žico, ki na nekaj delih gleda iz snežne podlage!

Brez posebnih težav zadaneva največji jezik/ žleb. Smučanje v zgornjem delu jezika je bilo čudovito. Zaradi naklonine je moker sneg že splazel, tako da sva smučala v nekakšnem kompaktnem južnem snegu. Ko pa se jezik položi, se poglobi tudi podlaga. Z ozkimi dilami se v sneg konkretno pogrezava in zavoji postajajo težji. Na najino presenečenje jezik seže prav do ceste, po kateri se prismučava prav do parkirišča.

Včeraj so bile razmere super. Ocenjujem, da se bo dalo od avta na smučeh samo še danes, morda še jutri. Potem pa se bo vsaj navzgor količina hoje hitro povečala (vsaj tam do višine 1.200m). V jeziku s Krna snega nekaj še je, tako da bo možna smuka do Planine Kuhinja še kak dan več, a glede na toplo napoved tudi tega ne morem pisati z gotovostjo.