Kranjska klobasa

Primoz Vrhovnik

Nadmorska višina začetka strnjene snežne odeje: 1.200 m

Bi pasala klobasa po lepi turi, za vsakega svoja z zenfom, smo si jo zaslužili ta dan.
Trije smo šli, počutil sem se varnega z Mamo in bodočim gorskim vodnikom Andražem :).
Z Grintavca sva zadnjič opazila, da bi bilo vredno pogledat na drugo stran doline, v ostenje Kalškega grebena, od takrat je tudi slika z vrisom smeri. Razmere na dan smučanja v Kranjski so bile po tednu dni že nekoliko drugačne.
Zjutraj vreme jasno, sneg v začetku grape na višini okoli 1200mnm pomrznjen. Po 200 m pridemo do skokca, gor gre brez težav in upamo, da sonce ne bo naredilo preveč škode za sestop, že pri vzponu se odločimo da bomo tu sestopili peš. Nadaljujemo hitro pod ostenje, kjer nas zajame megla. Prehode proti vrhu iščemo s pomočjo slik. Nekje v zgornji tretjini naletimo na drugi skok,tudi tu ne bomo smučali, zato ga obidemo po levi strani gor gledano preko malega raza in borovčkov. Nadaljujemo po razu cca 100m in nazaj v smer. Megla nam otežuje orientacijo in v prehodu v zadnjo tretjino smeri, kjer je vstop v izraziti žleb malo "lutamo" goridolinaokoli", končno se malo odpre in hitro ugotovimo pravo pot. Nadaljevanje do vršnega grebena, kjer poteka smer je bila ena sama poezija v sončnem vrenmenu, tudi strmina popusti.
Smučanje začnemo v sončnem vremenu, podlaga lepo smučljiva, kjer se kanal zoži in strmina naraste in megla zapre poglede je bilo smučanje nekoliko manj užitno. Mestoma trda podlaga, nekaj skorje, klože ...vendar ok. Prehod na razu okoli skoka malo siten nazaj v grapo, nadaljevanje v mlečni svetlobi do spodnjega skoka je bilo fino. Sonce spodnjega skoka ni stopilo,kar nam omogoča varen sestop na derezah ,naprej do konca jezika po putrčku in 10 min do avta po mehki listnati podlagi. Noge so malo trpele ta dan, kot vsakič po trdem, avto je trpel še nekoliko bolj tja do Suhadolnika.
Zanimiva razgibana smer z veliko višinskih metrov konec aprila.

Zadnja sprememba: 25.04.2021 ob 21:57

Smokuški je lepo presenetil

Karavanke | Begunjščica, Veliki vrh | Smokuški plaz
Mitja Kandare
Nad Luknjo odlično,pod njo ne več