z Zadnje na Veliko, prek Velike nazaj na Veliko

Jaka Ortar
Julijske Alpe | Zadnja Mojstrovka | po grebenu proti Veliki

Zaradi težav z usklajevanjem lastnega časovnega pasu z lokalnim pasom to objavo pišem z enotedenskim zamikom. ;)
Z Vršiča smo ob 9h krenili po letni markirani poti proti Vratcem. Sneg je bil trd, zato sva tudi edina smučarja v deseterici hodila peš, seveda smo bili vsi okrempljani. Nad rušjem Grebenca smo odvili levo proti Veliki Mojstrovki in mimo nje nadaljevali proti Zadnji. Pomrznjen predelan sneg je večinoma držal težo pešaka, le mestoma se je ugreznilo do gležnja.
Prečili smo tudi mimo zahodnega (višjega) vrha Velike Mojstrovke in se po krasni JV flanki Zadnje Mojstrovke vzpeli na greben. Sneg je na flanki zaradi sonca že malo spustil, a za hojo je bilo še vedno odlično.
Fantastična kulisa grebena Mojstrovk nas je premamila, da smo skočili še na vrh Zadnje Mojstrovke, kjer sem prvič obul smuči in odsmučal po smeri pristopa proti JV. Sneg je bil na grebenu trd, vendar grifig, niže na JV pobočju pa krasno odjenjan predelanček. Prava popestritev za 2. spust v zadnjih 20 mesecih ...
Sledil je vzpon na zahodni vrh Velike Mojstrovke in peš sestop proti njenemu vzhodnemu vrhu. Pešaki so z njega sestopili vsak po svoje, z Borom pa sva se vrnila nazaj na zahodni vrh V. Mojstrovke in se spustila približno v smeri jutranjega vzpona nanjo. Sneg je bil na izrazito prisojnem pobočju izvrstno ojužen, poglihan, pobočje široko, ne ravno položno, za vriskat. Kjer je sonca malo manj, je sneg ostal pomrznjen, vendar je ob malo bolj nežnem smučanju držal težo.
Najbolj trd (celo nekoliko požlejen) sneg je bil na položnem platoju med balvani pod Mojstrovkami, tam ga sonce ni prav nič ojužilo. Da se ne bi mučila po poti čez Grebenc, sva tik pred rušjem Grebenca odvila desno v grapo proti Trenti in odlično smuko zaključila kakih 100 višincev pod Vratci (na trentarski strani). Sledil je peš vzpon na Vratca po ostanki neke steze - ker je bil prehod deloma kopen, vzpon ni bil ravno preprost. Z Vratc čez Plaz na Vršič trdo, k sreči ne povsod razbito, trajanje peš sestopa pa je odvisno od smučarske zagnanosti in starosti smuči. Midva sva prismučala približno do višine ceste.
Sem že malo pozabil, kako fantastičen teren je tam malo naprej od BTCja in kako lepo je smučati.

• Odklon z Grebenca
  • Na platoju pod Mojstrovkami
  • Sneg je že malo ojužen, udira se do gležnja.
  • Vzpon po čudovitem JV pobočju Zadnje Mojstrovke
  • Po grebenu proti Zadnji Mojstrovki (sliši tudi na ime: Rob na Kurjo dolino)