To je Jelovica-smučarska

Primoz Vrhovnik
Julijske Alpe | Pihavec | Z vrha na Kriške pode

Nadmorska višina začetka strnjene snežne odeje: 1.400 m

Bajta stoji, hrbet več ne boli....in po predolgi smučarski pavzi in dveh vzponih na Mojtrovke prejšni teden , me je Klemen povabil na skupno turo.
Ob 5 zjutraj štartava z Vrat proti Luknji, po suhem do cca 1450m , naprej na smučeh na Luknjo. Sneg predelan in zbit vendar ne pomrznjen. Nekaj metrov po suhem in naprej na snežena pobočja Pihavca. Od Luknje sva nadaljevala kar peš, čeprav bi šlo tudi na smučeh do konte pod Pihavcem-Bovškim Gamsovcem. Kjer se svet postavi nekoliko bolj navkreber proti Pihavcu so snežne razmere dobre, zvezno smučanje omogoča samo še en zvezni prehod in še ta bo kmalu skopnel. Klemen narekuje tempo in utira meni prelepe stopinje proti vrhu, ob teh veličastnih pogledih naokoli pregledam prečko z Gamsovca ( v mislih za kakšen drug dan) glede na mojo kondicijo). Na Pihavec se s sedla, kjer se odpre pogled na drugo stran proti Kriškim podom vzpneva po skrajno desnih vesinah( gledano gor), ob tem opaziva mladca za nama ,ki je bil hiter...sem se zamislil kako je fajn če si uhojen.
Z vrha odsmučava okoli 9.20 po smeri pristopa proti sedlu. Bilo je kar toplo, sneg južen ravno prav , da si pri smučanjun odrezal vršnjo plast snega in popucal za varno nadaljevanje. Nadaljevanje proti Kriškim podom je bilo presenetljivo trdo. Nadaljujeva na smučeh proti Sovatni, kjer sem pojedel že četrti sendvič in skoraj spraznil vse plastenke.
Skupaj se po nekaj "parlamentiranja" odločiva za vzpon na B. Gamsovec po nekoliko bolj strmi grapi in smučanje z vrha proti Luknji. Vzpon na BG je bil v senci in je ponudil pravi trening za gibanje v strmem svetu ob nekoliko že težkih nogah-Primož . Smučanje z vrha B.Gamsovca je bilo uživaško. Dodobra zmehčana vršnja flanka se je ob prvem zavoju odpeljala v dolino, pri prehodu na zahodne vesine je potrebno biti pazljiv, velika poka -zamet,ki ga odsmučaš po skrajno desnem delu. Nadaljevanje do prečke krasno,prečka lepo smučljiva in nadaljevanje proti Luknji zelo uživaško.
Pri Luknji 10 m peš in naprej proti Vratom skrajno desno dol, prismučala vse do višine 1150 m.
Za tehniko smučanja po plazovini še nimamo priročnika, tako da za željne pisce smučarskih občutkov bi bil to iziv. Krasna krožna trura, kjer je Klemen utiral pot gor, jaz pa dol-Klemen hvala. Višincev se je pa tudi nabralo dovolj ,da bi zadovoljilo ga. Darjo:), hvala za razumevanje !

• Pihavec

Julijske Alpe | Prestreljenik | Vzhodno pobočje
Marijana & Marko
Logično nadaljevanje

Visoke Ture, skupina Venediger-Dürreck-Lassörling | Grossvenediger | normalka z juga - Hinterbichl