Od Podna do Stola

Dušan Kuralt
Karavanke | Stol | V Kožne

Danes bo pa ena regeneracijska,pravi Simon,ker smo včeraj nažigali Höhe-te kot da bo jutri že poletje. Iz Podna do sedla Belščica,nato bova pa samo oko vrgla proti Stolu. Ja pa ja.
Ob 9h štartava iz Podna. Temperatura +2,sneg pa po dolini začuda suh,pravi pršič. Na plazišču pod Vrtačo postane podlaga malo mešana,trd,grifig sneg,mestoma pa že skorja. Nekje na sredi si nadeneva srenače. Šlo bi tudi brez njih,z njim pa je šlo lažje. Na sedlu Vrtača naju pozdravi sonce,napovedani severnik niti ni moteč. Nato pride trenutek odločitve-proti Svačici ali proti Stolu. Greva najprej na Stol,nazaj grede pa še na Svačico,salomonsko rešitev ponudi Simon. Na sedlu Belščica snameva smuči,se spustiva skozi žleb in začneva prečiti južna pobočja Belščice. Simon je probal prečiti brez srenačev,pa to ni bilo najbolj pametno. Krnica v Kožnah ni tako zalita kot včasih,k sreči pa sva občasno naletelela na sledi srenačev,tako,da sva kar lepo napredovala. Ko se pobočja med Malim in Velikim Stolom postavijo pokonci,so imeli srenači polne roke dela. Simon si je nekje na pol poti nadel dereze,sam pa sem vztrajal na smučeh do vrha. V pomoč mi je bil bogat nabor kletvic še iz JLA,nekaj pa je prispevala še gorenjska trma. Na vrhu Stola pa brezvetrje,tako,da se nama ni nikamor mudilo. Malo sva poklepetala s skupino Hrvatov,ki kar niso mogli prehvaliti naših gora,par besed spregovorila še z Avstrijcem,ki je s psom prišel iz Bärentala,ampak vsega lepega je enkrat konec. Do sedla je bil sneg ravno prav odjenjan,od sedla naprej pa grrrrrifig,ampak lepo smučljiv. Žal se se je idila prehitro končala,pod Belščico najdeva svoje sledi in se lagodno pripeljeva do žleba pod sedlom. Smuči v roke,vzpon nama je sicer malo odveč,pod sedlom Vrtača morava še enkrat sneti smuči,nato pa samo še dol. Spust po plazišču je minil v spremenljivih snežnih razmerah,trd,grifig sneg,kak zavoj pršiča,kar nekaj pa je bilo tudi skorje,k sreči ne tipa Kostolomac. Še malo rodea po gozdu,malo poganjanja in že sva na cilju. Pri Podnarju hidracija in nekaj lahkega (sv.pecenka) za pod zob,analiza pa je pokazala,da sva tudi brez Svačice prav lepo zabila dan.

• Ja,saj vem kaj najprej opazite.
  • Žleb pod sedlom Belščica
  • Krnica V Kožnah
  • Aha,fant se je oblekel.
  • Vrh Stola
  • Martinčkanje
  • Še zadnji zavoji s sedla Vrtača

Zadnja sprememba: 12.02.2023 ob 17:59

V soncu proti prijaznemu vrhu.