Mojstrovke gori doli

Jernej Ekar

Nadmorska višina začetka strnjene snežne odeje: 1.600 m

Tokratno turo začnem res zgodaj. Če sem malo natančnejši, na Vršič se odpeljem direktno z maturanca (mojih maturantov, ne mojega). Malo po 6ih se odpravim proti Butinarjevi grapi, ki s parkirišča ne izgleda nič kaj prijazno, saj je zelo slabo narejena. Kljub temu zavijem vanjo in jo več kot pol tudi preplezam. Nato pa se iz zelo strme spremeni v dodatno še nekakšne mešane skalno-snežne skoke in takrat se odločim, da bo dovolj. Po eni strani, ker je prezahtevno in po drugi, ker sem brez štrika in če bi bilo nadaljevanje za skoki nemogoče, se prek njih niti spustiti nazaj ne bi mogel. Premalo izkušenj za tako težak teren in očitno dovolj, da vem kdaj se obrniti. Pa sta šli skoraj 2 uri...

Po spustu nadaljujem, tokrat po stopinjah predhodnikov, v Župančičevo grapo. Ta je mnogo bolje zalita (pa tudi s par-metrskim ledenim delom) in v trenutnih razmerah prehodna brez večjih težav. Še kakšen teden, dva jo kar priporočam. Ob zelo intenzivnem znojenju po razgretih vzhodnih pobočjih polnih potočkov kmalu dosežem vrh Male Mojstrovke.

Po počitku se spustim na sedlo med obema Mojstrovkama in nadaljujem z vzponom prek vzhodnih vesin, da si ogledam razmere. Te niso idealne, vendar južni sneg ne izgleda ravno slabo, zato kmalu v smeri tudi smučam. Start po 12ih zaradi predhodnih problemov v grapi se ne izkaže za ravno dobro izbiro, saj se sneg v smeri precej plazi in na enem mestu odnese dovolj veliko gmoto, da se z njo popeljem še jaz. Na srečo se hitro ulovim, nadaljevanje po splazenem pobočju in spodnji plasti ravno prav popuščenega predelanega snega je nato mnogo prijetnejše, saj tokrat smuči držijo kot je treba.

Po odsmučani smeri nadaljujem v smeri Grebenca po relativno ok južni podlagi. V zadnjem delu pred Vratci je potrebno smuči nekaj deset metrov nositi, vendar nič strašnega in klasika za tale letni čas. Nadaljevanje od Vratc je prijetno le še v zgornjem trdem delu, nato sledi nekakšen miks razjahane skorje in gnilca. Ob tej uri tudi spust v Drevesnico verjetno ne bi bil ravno užitek... Posledično v trenutnih razmerah svetujem začetek smučanja z vrha med 10 in 11h, takrat bi morale biti razmere ravno pravšnje.

Še en ps. za konec... Ocena varnosti velja za celotno turo razen za vzpon in spust po Butinarjevi grapi. Če bi vključil še ta del, bi se ocena spustila na max 2 "ščita". Z drugimi besedami, letos jo odsvetujem. Uživajte in srečno! :)

• jutro na Vršiču (V ostenje Male Mojstrovke)
  • vstop v Župančičevo grapo
  • in pomol s kuliso na njenem začetku
  • zgornji del Župančičeve
  • v katerem je zgledalo nekako tako
  • od leve proti desni: Rigljica in Rušica, Frdamane police, Špik, Mala in Velika Martuljška Ponca, Veliki Oltar, mislim, da je na koncu Žage viden tudi Visoki Rokav, Škrlatica, Dolkova špica, Dovški Gamsovec in v ospredju Prisojnik
  • spredaj ponovno Prisojnik, desno od njega Planja z grebenom Kanceljnov, za njimi Triglav, njemu desno Kanjavec pred katerim je Zadnjiški Ozebnik, skrajno desno pa še greben Špičja do Plaskega Vogla
  • greben v katerem so po vrsti Plešivec, Trentski Pelc, Srebrnjak in Bavški Grintavec, zadaj pogorje Krna, desno pa najprej v ozadju greben Pelcev, v ospredju pa Velika (in Zadnja) Mojstrovka ter Travnik
  • pogled z Velike Mojstrovke: Zadnja Mojstrovka v bližini, nato Veliki Ozebnik, Jalovec, Kotovo sedlo, Kotova špica, za njo Mangart, desno pa Vevnica in Strug
  • presmučane vzhodne vesine z Grebenca
  • za konec pa še postanek pri jezeru Jasna
  • Butinarjeva grapa in smer pristopa s puščico, kjer se je zame zaključilo