Jamanje na Grintovcu

Tadej Maligoj

Nadmorska višina začetka strnjene snežne odeje: 1.400 m

Iz Ljubljane smo štartali ob lagodni 7 uri zjutraj, po opravkih v službi in sprehodu psa, in si pri Suhaodlcu oprtali nahrbtnike ob 8h. Prvih 400 višincev po suhem. Počutim se malo bedasto, ko v pancerjih šklopotam na poteh, po katerih sem do sedaj poskakoval v tekaških copatih. V senčnih legah je ravno dovolj belih zaplat, da si nataknem krampone. Na poti še nekajkrat izmenjam obutev v različnih zaporedjih: goli pancerji, pancerji z derezami, smučmi s pesi, srenači kot zvočni dodatek. (Čisto malo je bilo to menjavanje tudi taktika počivanja. Mladinec je šel vse do vrha kar peš s smučmi na hrbtu in bil gor kake pol ure pred nama.)
Z višino postaja vse bolj vroče in preden pridemo na najvišjo ploščad, kjer je vsaj malo prepiha, sem že v spodnjih gatah in spodnji majici. Maščuje se nam jutranja lagodnost poznega štarta. Pa nas ne moti preveč. V uživaškem razgledu malicamo, dokler nam veter vendarle ne postane preveč nadležen.
Še dva dni nazaj smo na turnih krhali robnike na zmrznjenih skorjah, po eni noči odjuge pa se je bela preobleka spremenila v marmelado. Vsak zavoj se vleče kot v počasnem posnetku, nič se ne da narediti na silo. Smuka za snegoljubne sladokusce.
Na poti navzdol gremo bolj levo, prek Zgornjih in Srednjih jam. Pogled navzgor kaže, da bi se dalo sem pripeljat tudi direktno z vrha, po drugi strani Malega Kokrškega Grintovca. Vendar si nobeden ne drzne predlagat 'A gremo še enkrat?' S spustom je sneg vedno bolj nepredvidljiv. Pogosto me zvrne na nos, ko se smuči zalepijo v gosti džem. Čas je za srebrno mažo.
Še niže pa tudi maža ne pomaga več. Na poti skozi gozd ni druge, kot da damo smuči na ramo. Mikalo me je, da bi si sezul še čevlje. Ne vem, če je še kaj tako vratolomnega kot spust po skalnati planinski poti v trdih smučarskih pancerjih. V strugi Suhega dola pa je ravno še dovolj snega, da se po njem pripeljemo vse do avta na 1100 nmv. Kepca. Lep izlet.

V nahrbtniku najdem kremo za zaščito pred soncem. Prepozno. Zdaj bo pomagal le še jogurt.