I'm dreaming of a white Christmas

Benjamin Dobnikar

Nadmorska višina začetka strnjene snežne odeje: 1.550 m

Na predbožični večer se z Andrejem odločiva, da bova Božič presmučala.
V Julijce si ne upava, saj nočeva drajsati kamenja na Viševniku, kaj drugega pa nama je predstrmo in prenevarno.
Na klasični OMV postojanki določiva cilj - enega od vrhov nad vasico Malta blizu mesteca Gmund.
Do vasice pridva malo pred 9-to, a naju preseneti močno sneženje, smo ravno na vremenski fronti. Sneg se divje oprijemlje cestišča in ljudski voz ne zmore več. Prijazni domačin svetuje, naj greva na kavo in se vrneva čez kakšno uro, ko bo spluženo.
Res se vrneva, res je spluženo, a še vedno ne prerineva čisto do Leonard-hutte. Z nekaj motoviljenja in umikanja plugu parkirava malo nižje in neseva smuči do koče, kjer nadaneva kosmatince in se zapodiva v breg. Snega je OGROMNO. Od koče naprej na podlago še 30cm od prejšnjega večera + 20cm čisto svežega, skupaj celega pol metra malo mokrega pršiča.
Odločiva se za levo pot proti Faschanerecku, ki je sicer uhojena, a megla postaja vse gostejša, tako da nekje na 2100m, malo pod grebenom obupava in začneva s premontažo opreme.
Nato jo zasmodiva navzdol in prerivava pršič levo in desno kot otroka, ki sta za božič padla v ball-pit.
Na poti navzgor naju je nekoliko skrbela nevarnost plazov, vendar je bila spodnja plast (30cm) že nekoliko sprijeta, flanke pa niso bile prestrme.
Ker sva od koče štartala šele ob 11h in se do nje vrnila ob 13h, sva idejo o vzponu še na Stubeck opustila. Če bi se vremenska fronta namesto 30km vzhodno pomaknila 30km zahodno, pa bi imela pravi pravcati božični čudež - pol metra pršiča v sončnem vremenu.
No, nekaj mora ostati za naslednje leto :)

• Smo na fronti

Kičasto

Julijske Alpe | Slemenova špica | Iz Vršiča čez Vratca
Bojan Ambrožič
Ojstrnik - drugi in tretji del