Ena od grap v eni od Vrtač

Jernej Ekar

Nadmorska višina začetka strnjene snežne odeje: 1.100 m

Glede na kratkost ture se zjutraj ni ravno mudilo, kar je botrovalo startu na Ljubelju malo po 11ih in kar sploh ni bila slaba odločitev. Nekje do prve četrtine/tretjine Šentanca sem ob pomoči napihanih anti-špur prišel kar brez srenač, kar je bilo prijatno presenečenje. Za nadaljevanje bi jih potreboval, vendar sem se odločil, da glede na bližino vstopa v Z grapo Begunjske Vrtače to nima ravno smisla, tako da sem nadaljeval z derezami. Razen krajšega odseka pred grapo in parih metrov v njej se sneg ne udira, tako da je bilo napredovanje neproblematično. Malo bolj problematična je bila izbira zaključka, saj se na vrhu grapa razdeli v cel kup nekih možnih izstopov. Ker sem pričakoval malo večje naklonine v grapi in ker me je GPS malo zavedel, sem zadnjih 50 višincev zavil desno v malo večjo strmino, namesto nadaljevanja naravnost. Izkazalo se je, da se tale moja varianta zaključi 10 m zahodno od najbolj zahodnega vrha Vrtače - close enough, I guess.

Izhod iz te grape je že od spodaj zgledal sumljiv, kar se je potem le še potrdilo. Na kratko, trda in zelo strma wannabe opast, po kateri sem odpikal do roba, ugotovil, da tam malo preveč piha in na hitro odpikal nazaj 5 m nižje v zavetje, kjer sem si uredil poličko za spust. Teh 5 metrov je smučljivih, če vam 60+° in trda do ledena podlaga nista problem, jaz sem kot že rečeno začel pod opastjo. Podlaga je bila tako kot v nadaljevanju grape super - grifig, napihanec in mestoma uležan pršič. Nasprotno je bila oblika grape malo manj prijazna, saj gre direkt po sredini nek napihan hrbet, ki jo še fino zoža. Mogoče je klasičen izhod boljša izbira...

Pod grapo, v kateri je glede na konstantne padavine presenetljivo dosti šodra, se smučarske razmere malo pokvarijo. Šentanec je precej razjeban in pogosto valovito trd, jaz mu več kot slabe 3 snežinke ne bi podelil. Se pa da loviti dobro podlago, če se držite čim bližje ostenja Vrtače. Tam je precej napihanca, kdaj že malo preveč kložastega, v kakšnem jarku pa sem našel tudi uležan pršič. Zaradi pozne ure smučišče Zelenica ni bilo niti malo ledeno - ravno nasprotno, mestoma prav fin puter. Zaključil sem le nekaj 10 m od avta, vendar v spodnjem delu svetujem pazljivost in pozornost, lukenj in kamnov se ne manjka.

Še kar se opisane grape in izstopa tiče:
T-, 45°/35-40°, 250 m

• smučišče
  • Šentanc
  • anti-špura
  • Lenuh spodaj, Z grapa na sredi za steno, zgoraj pa levi izstop Šentanca
  • oblačno nad ruševjem...
  • v grapi
  • gremo pogledat sem...
  • Begunjščica
  • najprej barvno ujemanje hlač in vetrovke/softshella, naslednji level, ujemanje barve čokoladice in cepina ;)
  • vršna opast
  • foto: Saša Kos
  • Ostržek popoldne...

Zadnja sprememba: 25.03.2021 ob 19:39

V klasiki Begunšce, bo bolje zelo težko