Če verjameš v Extra

Rok Forstnerič
Visoke Ture, skupina Goldberg | Sonnblick | Heiligenblut - Kleinfleisstal

Nadmorska višina začetka strnjene snežne odeje: 1.700 m

Po pestrem vremenskem dogajanju v soboto zvečer in zelo vprašljivem vremenu za nedeljo, je bilo potrebnega kar nekaj konkretnega brainstorminga, pregled opcij, izbor možnih zanimivih tur, vremena, kakšne bodo razmere, kakšni so možni izidi, koliko si upava izkoristit srečo itd., za izbiro dobre ture. S ferajnovskim kolegom Dean-om imava en kup idej za hude ture, ter kar nekaj njih že v žepu, realiziraš jih pa lahko samo, če greš probat. Tako sva se v vožnji skozi Möllbrücke oba dokončno strinjala, da se namesto neke bolj safe opcije vseeno odpraviva proti Sonnblicku. Štart ob 9. uri na majhnem parkingu v Heiligenblutu (47°02'18.3"N 12°52'27.4"E) poleg le dveh Slovencev in enega Avstrijca. Čez noč je na izhodišču zapadlo ravno tistih 5 cm snega, da sva lahko po 50 metrih stopila na smuči (do popoldneva je sneg že pobralo in je potrebno smuči nesti cca. 10 minut). Na daleč gledava visoko gor proti ledeniku v oblaku in upava na najbolje. Po uri vzpona skozi položno dolino se teren končno postavi bolj pokonci. Cesto večkrat posekava bolj direktno med redkimi macesni, novega snega je tukaj okrog 10 cm na trdi podlagi. Višje kjer gre še nekoliko bolj strmo (na višini 2200m) pa se usmeriva na cesto, ki gre levo naokrog, in nato višje pod jezerom Zirmsee v daljšo prečko v desno proti ledeniku Kleinfleisskees. Po poti naju celoten čas spremlja naletavanje snega in oblačno vreme z oknom sonca, ki se prikazuje skozi oblake. Kaže, kot da se želi počasi a vztrajno zjasniti, vsaj v to verjameva. Hkrati pa je izjemno toplo ter popolnoma brez vetra, razen kasneje na vrhu. Na srečo je kljub oblačnem vremenu zelo dobra vidljivost, zato suvereno nadaljujeva, saj se lepo vidi v katero smer greva, ter s katere smeri sva prišla, v skrajnem primeru pa imava GPS sled. Na ledeniku pravtako brez težav pri orientaciji, drživa se leve strani, vrh s kočo na koncu ledenika gledava že na daleč, le vmes se za kakšnih 5 minut zabaše. Na ledeniku že okrog 30 cm z vetrom nedotaknjenega novega mehkega snega, kar je obetalo odlično smuko vse do doline. Prebijeva se do koče Zittelhaus, ki je skoraj zabetonirana s snegom. V koči nama prijazna oskrbnika postrežeta z zasluženim pivom (odprto celo leto, saj je na vrhu meteorološka postaja). Medtem ko posedava v topli koči, se zunaj naenkrat zjasni in odprejo se fantastični razgledi vse naokoli, na zasnežene vrhove, ledenik pod nama ter celotna smer, katero sva gurala 5 ur. Vesela kot radio, da sva šla in sedaj uživava na polno. Zahodni veter je nekoliko pojačal tudi v spodnjem delu ledenika in začel razsipavati sneg predvsem proti vrhu, ki nama je celo zakopal smuči pred kočo. Hitro se pobereva in ujameva smuko po približno isti smeri v odličnih razmerah. Na spodnjem robu ledenika se ustaviva, da použijeva ta odličen dan v tedaj lepem sončnem razmeru in norih razgledih, predvsem pogled na ledenik je res hud. Odsmučava bolj direktno, po zanimivejši flanki navzdol do ceste, kjer sva prej prečila močno v levo. Oba uživava v dobri turi s super razmerami, spodaj se še poigrava med redkimi macesni in zadnjih nekaj kilometrov odpeljeva po cesti, zadnji kilometer pa prepešačiva s smučmi na nahrbtniku nazaj do avta. Analiza ture pokaže, da se ne bi moglo bolje iziti, z vremenom, timingom in razmerami, pot je nanesla 21 kilometrov in 1670 višincev. Extra!

Zadnja sprememba: 25.03.2024 ob 11:36

Mala Rinka čez Turski žleb

Kamniško-Savinjske Alpe | Mala Rinka | Turski žleb
Matevž Kotnik
ZA NOSOM

Julijske Alpe | Špik nad Nosom (vzhodni vrh) | Z vrha na jug
Julijske Alpe | Špik nad Nosom (vzhodni vrh) | Lucova diretisima (jugozahodna stena)