Paradiž

Luka Mišič
Karavanke | Klek | Dolina pod Golico-Klek

Nadmorska višina začetka strnjene snežne odeje: 800 m

Zaradi pričakovano znosnih plazovnih razmer in Z lege se je danes zgodaj popoldan zgodil Klek, pri čemer bi ob večji izpostavljenosti in naklonu občutek varnosti tudi na v splošnem dokaj podobnih strminah gotovo bil nižji (glej spodaj).

Nadvse prijetna pot navzgor se je pričela tik pri avtomobilu, saj sva po lastni napaki nekako uspela parkirati na dokaj široko spluženi cesti mnogo nižje od cerkve, kjer je bilo prostora za 2-3 skrbno parkirana vozila (op. a. upava, da je s tem nisva nikomur zagodla, a zdi se, da je parkiranje tam, če je le mesto, običajno in povsem varno; dežela je prav tako prosta inkasantov). Glede poti navzgor kaže dodati opozorilo, da je nekdo sled speljal nekoliko napak - nad travniki, ob ponovnem stiku z gozdno mejo, se je na točki kjer se srečajo tri sledi treba v črki S spustiti v Z smeri (najprej nekoliko levo, nato desno), izgubi pa se le nekaj 10 vm.

Smuka je bila odlična; boljše skoraj več ne pomnim. Na vrhu, kjer so kljub močnemu soncu vladale zelo nizke temperature, sneg ni bil pretirano spihan, le navidez močna skorja nižje pa se je prebila hipno in med smučanjem skoraj ni bila zaznavna. Del smučine pri koči je močneje spihan, a vendar je snega dovolj tudi za zadnje brezskrbne zavoje.

Nekaj smučarjev je pot od koče navzgor zaradi odličnih razmer ponovilo večkrat, kar nekaj pa se jih je odpravilo na sosednji Hruški vrh, ki sva se mu sama zaradi večje izpostavljenosti in naklona vendarle izognila, čeprav se mu je bilo še kako težko upreti (op. a. sem v veselem pričakovanju morebitnega poročila).

Za konec je nujno opozorilo glede spusta, ki pa postane jasno že ob vzponu - novozapadli sneg se hipno prebije, zato je t. i. snežni rodeo v dolino, nekje od 1.100 vm naprej, še posebno zahteven. Brez prečenja potoka pa prave ture v sredogorju tako ni.