Poletje na Stolu in zima proti Bodentalu

Primož Jerončič

Nadmorska višina začetka strnjene snežne odeje: 1.000 m

Glede na sneženje v začetku tedna sem nekako upal, da bom kje na senčni severni strani še ujel kakšen pršič in se zato v soboto odpravil v Bodental. Ker je kolega ravnokar pridričal nazaj iz drugega konca sveta in se je še vedno boril z ubijalskim jet lagom, sva sobotno turo zaključila že na sedlu pod Svačico, navzdol pa uživala v čisto spodobnem pršiču. Ampak preden sva se spustilo v še nedotaknjeno grapo malo vzhodno od sedla, se mi je odprl pogleda na Stol in mi dal idejo za nedeljo, tako da sem se v nedeljo malenkost bolj zgodaj ponovno odpravil v Bodental.
Že ob 7:00 je bilo parkirišče polno, in ko sem se odpravil gor, sem se, kljub temu da sem bil sam, počutil neverjetno varnega... okoli mene je bilo na pobočju pod Svačico namreč vsaj 50 avstrijskih gorskih reševalcev, ki so imeli tekmo do sedla. Po slabi uri in pol, sem vso to gnečo zamenjal, za samoto in zgolj 4 ali 5 smučarjev na pobočjih Stola. Sonce je že prijetno pripekalo (posledice so danes še bolj vidne kot včeraj :) ) in proti vrhu je bilo že kar poletno vroče, čeprav sem bil gor že pred deseto. Smucanje iz vrha Stola do traverze proti Svacici je bilo vrhunsko po trdi podlagi, ki je ravno prav odjenjala za par hitrih zavojev po strmini, prečenje proti sedlu pod Svačico je zahtevalo malo opreznosti ter izogibanja skalam, saj je snežna podlaga že bolj revna. Pod Svačico pa zopet po isti grapi kot dan prej, ter nato na polno po še vedno mehkem snegu proti gozdu. Kljub vsemu navalu se še vedno da najti dovolj relativno nezvoženega snega za res dobro smučanje. Zaenkrat še vedno pripeljemo do avta, je pa res, da se debelina snežne oddeje v dolini že v enem dnevu opazno zmanjša.