Napad na Trolka z vzhodne strani

Simon Erjavec

Kljub rahlim večernim pomislekom zaradi kložaste izkušnje prejšnji dan, sem se zjutraj vseeno pridružil Mateju Mejovšku in Žigu Šteru. Matej je že par dni prej raziskoval osrednji del Begunjšice in predlagal idejo o varianti Trolka čez vhodni žleb, prehod po grebenu in po smeri do vrha.

Na Ljubelju se nas je zbralo nekaj bolj zagretih (in ogretih) smučarjev z domačih ter avstrijskih koncev. Proti Šentancu gor, nato pa pod Večerno smerjo desno proti žlebu. V tem delu je bil sneg kložast, ampak stabilnejši od pričakovanj. V žlebu je bilo ogormno napihanega snega tako, da je Žiga dobesedno izkopal tunel. Variant vzpona po žlebu je več, je pa najbolj praktična skrajno desna varianta in prehod čez ramo. Opcija je tudi direktna z manjšim lednim skokom.

Ker se žleb ne konča prav lepo, ampak z višjim skalnim skokom, se odcepimo desno na greben in nadaljujemo po SZ strani. Čez nekaj ram in ovinkov se povzpnemo do špranjice poleg velikega skoka. Tu pridejo tri opcije, ki pa so vse precej nesmučarske ... Prva, najbolj logična, poteka direktno čez špico, ki pa je le poprhana in sem večinoma praskal po skalah, s smučmi pa bi se verjetno zataknil prav na vrhu. Druga opcija je 3m sestopna v žleb in prečka v desno na ramo, vendar je sitna zaradi velike luknje in zelo neugodnega prehoda za smuči. Tretja opcija je prečka tik pod steno, ki pa bi se jo dalo tudi posmučat, vendar bolj na suho.

Ker prehod ne bi bil ravno lep, smo se odločili odsmučat nazaj. Za pazit je bilo nekaj klož, tista najbolj očitna se je odtrgala že takoj, ko je Žiga pritisnil v zavoju. K sreči se je lepo izmuznil.
Nadaljevanje je bilo zanimivo, smučanje vrhunsko in že dolgo nisem tako užival. Strmo, pršič, sicer malo kložast, ampak zabavno in užitno.
Ledni skok in mehak pristanek ter vrhunska podlaga do Šentanca so bili pika na i včerašnjemu raziskovanju.